?>

Kampanie Google Ads

 

Co to jest Google Ads

Google Ads (dawnej Google AdWords) to system reklamowy Google wykorzystywany do promowania produktów lub usług w wyszukiwarce Google, w serwisie YouTube oraz na innych stronach zrzeszonych w sieci Google w ramach programu Google AdSense.

W ramach tego systemu reklamodawcy mogą 
1.    określać swój cel reklamowy, np.: zwiększenie zakupów w sklepie internetowy, zwiększenie liczby telefonów do firmy, zwiększenie ilości wizyt na stronie internetowej, wypełnienie formularza, etc.; 
2.    ustalić model rozliczeń (opłata za kliknięcie (CPC), opłata za 1000 wyświetleń (CPM), opłata za obejrzenie filmy (PPV), etc.)
3.    określić grupy docelowe pod kątem: wieku, płci, zainteresowań, słów, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki, zachowań, etc.
4.    wybrać miejsca emisji reklamy (wyszukiwarka, sieć reklamowa, serwis You Tube)
5.    wybrać typ reklamy (linki sponsorowane, remarketing, kampania w sieci reklamowej – GDN, kampania na You Tube, etc.)
6.    Określić obszar geograficzny na jakim chcesz emitować reklamę.
7.    ustalić swój miesięczny i dzienny budżet


Jak działa Google Ads

System ma za zadanie wyświetlać reklamy produktów lub usług reklamodawców, kiedy ktoś ich poszukuje lub może być nimi zainteresowany. 

Po ustawieniu i zatwierdzeniu przez system reklamy, będzie się ona wyświetlała osobom w określonym obszarze geograficznym.

Opłata za reklamę następuję tylko wtedy jeśli użytkownik wykona określoną czynność czyli najczęściej kliknie w reklamę (cost per click), obejrzy film (cost per view) lub wykona telefon (call only)


Jakie rodzaje reklam są emitowane w Google Ads

Aktualnie, w Google Ads dostępne są następujące rodzaje reklam:

1.    Kampania w wyszukiwarce Google

Pozwala na wyświetlanie reklam (głównie tekstowych) w wyszukiwarce osobom poszukującym produktów lub usług, które oferujesz. 

Przykład kampanii w wyszukiwarce:

 Powyższy obrazek pokazuje reklamę w wyszukiwarce firmy Oknoplast na frazę „okna warszawa”

Pamiętaj, że użytkownicy codziennie wyszukują w wyszukiwarce Google miliardy haseł. Dzięki reklamie w wyszukiwarce możesz sprawić, że trafią oni na reklamę Twojej firmy i nawiążą z Tobą kontakt.

2.    Kampanie produktowe (Google Zakupy / Google Shopping)

Dzięki kampaniom produktowym możesz już w wyszukiwarce zaprezentować produkty ze swojego sklepu internetowego. 

Przykład kampanii produktowej:

Powyższy obrazek pokazuje reklamę produktową sklepów: Media Expert, Media Markt, RTV Euro AGD oraz Philips oferujących produkt wpisany do wyszukiwarki: wyciskarkę wolnoobrotową Philips.

Aby stworzyć kampanię produktową musisz utworzyć konto w Google Merchant Center oraz przygotować swoje produkty w postaci pliku xml.

3.    Kampanie banerowe (graficzne / obrazkowe / w sieci reklamowej /displayowe)

Te atrakcyjne wizualnie reklamy mają za zadanie przykuć uwagę i zachęcić odbiorcę do kliknięcia w nie. Dzięki reklamom displayowym możesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców w wielu miejscach jednocześnie, np. gdy użytkownicy przeglądają strony internetowe, wchodzą na swoje konta Gmail, wyświetlają filmy na YouTube czy korzystają z aplikacji. Bardzo ważne, aby kampanie obrazkowe były przemyślane i w klarowny sposób prezentowały nasze produkty czy usługi. Niezbędnym elementem tych kampanii jest tzw. call to action, a więc zachęcenie odbiorcy do wykonania jakiejś czynności.

Przykład kampanii displayowej

Powyższy obrazek przedstawia reklamę sklepu e-obuwe.pl w formie obrazków na portalu onet.pl

4.    Kampanie wideo

Kampanie wideo na YouTube to kilkusekundowe filmy reklamowe pojawiające się przed lub w trakcie oglądania innych filmów. Dzięki formatowi wideo możesz zbudować historię i wciągnąć w nią swojego odbiorcę. Z reguły przy kampaniach wideo zależy nam na wzroście świadomości i popularności marki. W kampaniach YouTube dostępnych jest wiele możliwości targetowania (po zainteresowaniach, kanałach, typach odbiorców, itd.), a rozliczenie następuję najczęściej za obejrzenie filmu.

5.    Kampanie promujące aplikacje

Jeśli posiadasz aplikację na iOS lub Androida to Google przygotował format reklamowy specjalnie dla ciebie, dedykowany dla promocji aplikacji. Dzięki tej kampanii możesz wypromować swoją aplikację w wyszukiwarce Google, na YouTube czy w Google Play. Stosowana technologia zoptymalizuje kampanię i skieruje reklamy do osób poszukujących rozwiązań, które oferujesz w swojej aplikacji. Możesz wybrać 2 cele kampanii: zwiększenie liczby instalacji aplikacji lub działania w aplikacji takie jak np. zamówienie produktu.

 

Zalety kampanii Google Ads

  • Płatność za wyniki

Płacisz tylko wtedy jeśli ktoś kliknie w Twoją reklamę, zadzwoni lub obejrzy film. Nie płacisz za samo wyświetlanie się reklam, chyba, że celowo wybierzesz taki model rozliczeń. Dzięki takiemu rozwiązaniu skuteczność reklam jest bardzo wysoka - zakładamy, że osoba, która otwiera reklamę jest zainteresowana tym, co za nią stoi.

  • Można zacząć z małym budżetem

Na początku możesz zacząć kampanię z wykorzystaniem małego budżetu - jeśli dobrze ją zoptymalizujesz powinna przynieść odpowiedni zwrot z inwestycji. Oczywiście istnieje budżet optymalny, który na pewno dałby lepsze efekty, jednak jeśli na początku nie posiadasz wysokiego budżetu to takie rozwiązanie może okazać się najlepszym z dostępnych form promocji. Rozważ prowadzenie kampanii Google Ads specjalistom aby jeszcze lepiej optymalizować wydawany budżet i oszczędzać czas.

  •  Łatwo policzyć efekty

Logując się na swoje konto Google Ads lub Google Analytics z łatwością możesz ocenić skuteczność prowadzonych działań. Dowiesz się m.in: ile osób kliknęło w reklamę, jaki był koszt kliknięcia, w jakich dniach i o jakich porach był największy ruch, ile czasu odbiorcy spędzali na stronie, ilu z odbiorców zakupiło twój produkt lub wypełniło formularz i wiele innych. Porównując to z reklamą tradycyjną widzimy jak ta druga jest trudna do analizowania i mierzenia wyników. 

  • Łatwo i szybko wprowadzisz zmiany

Twoje produkty się wyprzedały? Przestałeś świadczyć usługę? Nie ma problemu. W tym samym dniu możesz wstrzymać reklamę i przestać wydawać pieniądze lub przekierować zaoszczędzony budżet na inną reklamę. System Google daje w tym zakresie wiele możliwości i rozwiązań. 

  • Dotrzesz tylko do zainteresowanych użytkowników

Google daje olbrzymie możliwości targetowania reklam. Możesz kierować je po zainteresowanich, słowach kluczowych, wcześniej odwiedzanych stronach, konkretnych domenach czy wykorzystując do tego samouczące się systemy Google. 

  • Popularność i zasięg

Kampanie Google docierają do 90% użytkowników internetu. Nie ma równie popularnego systemu reklamowego. W Polsce Google całkowicie zdeklasował konkurencję i jest zdecydowanie najpopularniejszą wyszukiwarką, korzysta z niej 99% użytwników internetu. 

 


 

Skontaktuj się
Doradzamy bezpłatnie.

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przedstawienia oferty.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.