Zastanawiasz się, w jaki sposób tworzyć treści, by zdobyć czytelników? Chcesz skutecznie wypromować swoją markę, jednak niekoniecznie przepłacając za publikację? Poznaj kilka porad, które podpowiedzą, jak skutecznie pisać do sieci.

  • Interesuj, nie sprzedawaj

W dobie internetu odbiorca sam decyduje o tym, co zobaczy i przeczyta. Teksty stricte sprzedażowe odeszły już dawno do lamusa. Dlatego internautę trzeba zainteresować. Przemycaj w artykułach informacje o produkcie, jednak zawsze w ciekawym i angażującym kontekście.

  • Dostosuj komunikat do odbiorcy

Jak zainteresować swojego odbiorcę? Przede wszystkim odpowiadaj na potrzeby swojej grupy docelowej. Spersonalizuj osobę, do której piszesz. Pomyśl nad tym, czym się interesuje i czego w danym momencie potrzebuje. I przede wszystkim mów jej językiem.

  • Konstruuj swój tekst w sposób przemyślany

Sama merytoryka to nie wszystko. Ważny jest również układ treści. Pamiętaj, że internauta nie czyta, lecz przegląda. Dlatego pierwsze wrażenie, czyli konstrukcja artykułu, zazwyczaj decyduje o tym, czy internauta pozostanie na stronie. Ściana tekstu nie będzie dobrym pomysłem. Krótkie, wydzielone optycznie akapity, śródtytuły i wypunktowania pozwolą natomiast zatrzymać użytkownika.

  • Wykorzystaj multimedia

Content marketing to nie tylko tekst, ale również podcasty, infografiki czy wideo. Dlatego warto urozmaicić publikowane treści o ciekawe grafiki czy filmy poradnikowe. Wszystko po to, by tekst był jeszcze bardziej ciekawy i przyciągający.

  • Zapoluj na Klienta    

Prowadząc stronę na przykład z artykułami dla zwierząt, możesz siedzieć i czekać, aż użytkownik trafi na Twój portal. Wśród dużej konkurencji przyznasz pewnie, że trochę to potrwa. Dlatego wyjdź do klienta z otwartym ramionami i daj mu takie informacje, jakich właśnie poszukuje. Jak to zrobić? Research przede wszystkim! Szukaj i sprawdzaj, jakie portale śledzą Twoi Klienci, gdzie się udzielają, na jakich stronach poszukują informacji. Następnie – pokaż się tam z wartościową treścią, którą chcesz przekazać! Nawiązuj współpracę z influencerami, blogerami oraz portalami branżowymi i buduj za ich pośrednictwem swoją pozycję eksperta.

  • Wyciśnij swoje kanały do suchej nitki!

Nie zapomnij oczywiście o swoich kanałach. Social media, blog, strona www – to miejsca, w których możesz publikować praktycznie za darmo, trafiając przy tym ze swoimi treściami do grona stricte zainteresowanego Twoją marką i produktami, które oferujesz.

  • Myśl o tym, co oferujesz w szerszym kontekście

Wydaje Ci się, że zajmujesz się branżą tak niszową, iż nie da się z niej nic interesującego wykrzesać, by zainteresować osoby z zewnątrz? Nic bardziej mylnego. Wystarczy pomyśleć o swojej branży w szerszym kontekście. Jesteś producentem maszynek do golenia? Opowiedz o najnowszych trendach w męskim zaroście. Prowadzisz sklep z narzędziami? Stwórz portal dla majsterkowicza! Sprzedajesz suplementy diety? Pisz bloga o zdrowym odżywianiu!

Pamiętaj również, że zaangażowanie czytelnika to proces długotrwały, poparty analityką i obserwacją grupy docelowej. Dlatego bądź cierpliwy, śledź trendy i bacznie obserwuj to, co dzieje się u konkurencji. Dzięki temu będziesz w stanie stworzyć treści jeszcze bardziej skuteczne i przyciągające, odpowiadające na potrzeby odbiorców, a jednocześnie dopasowane do sytuacji rynkowej.

Autor: Optima Media

Wróć

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.

Kategorie na naszym blogu

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.