Rozpoczynając współpracę z agencją marketingową, która odpowiedzialna będzie za efektywne działania SEO, zazwyczaj pierwszym kluczowym etapem współpracy będzie przeprowadzanie oraz wdrożenie wytycznych zebranych w audycie SEO.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO jest dokumentem, który przygotowywany jest przez specjalistę ds. pozycjonowania (z ang. SEO Specialist). Najczęściej zawiera on stosowne informacje mówiące o tym, co i dlaczego na stronie jest zrobione źle oraz jak to poprawić (wytyczne dot. optymalizacji strony www). Tego typu dokument najczęściej składa się z kilku bazowych rozdziałów.:

Rozdział poświęcony technicznemu SEO,

Zawarte są w nim wytyczne dot. optymalizacji serwisu pod kątem dostępności dla robotów, szybkości działania, indeksacji odpowiednich podstron, elementów kodu źródłowego itp.

Jest rozdział, w którym spisane zostały wytyczne dot. przystosowania serwisu klienta do wytycznych Google oraz przystosowania go do tego, aby roboty mogły sprawnie „analizować” treści, które się na nim znajdują.

Rozdział poświęcony optymalizacji obecnych treści serwisu.

Zawiera on najczęściej informacje dotyczące nasycenia słowami kluczowymi obecnych treści, unikalności treści oraz oceny długości aktualnie dostępnych treści.

Rozdział poświęcony rozbudowie serwisu o nowe funkcjonalności i treści

Rozdział ten zawiera wytyczne, które mogą zwiększyć jego widoczność oraz ruch na nowe słowa kluczowe. Są to propozycje rozbudowy serwisu o nowe działy, artykuły, kategorie, czy np. wpisy na blogu.

Rozdział poświęcony analizie linków serwisów i np. konkurencji.

Zawiera on analizę obecnego profilu linków serwisu oraz linków stron konkurencyjnych. Określa problemy dot. linków, opisuje możliwości pozyskiwania nowych linków i przedstawia porównanie profilu linków domeny klienta ze stronami konkurencji.

* Zawartość tego typu dokumentu zależy bardzo mocno od typu analizowanej strony. Bardzo często tego typu audyty zawierają dodatkowe analizy, realizowane na życzenie klienta.

Najczęstsze problemy

Bardzo często okazuje się, że wdrożenie rekomendowanych zmian lub wyegzekwowanie ich wdrożenia jest trudne lub niemożliwe z wielu różnych przyczyn. Jest to bardzo poważny problem, ponieważ odpowiednio dobrze przeprowadzony i wdrożony audyt SEO serwisu jest podstawą do jego dobrego pozycjonowania i sam w sobie bardzo często daje świetne efekty.

Ogólne zasady i metody pozycjonowania stron internetowych

Chcąc pozycjonować stronę internetową konieczne jest skupienie swoich działań w obrębie dwóch „kategorii”: działań onsite (na stronie) i offsite (poza stroną).

Działania onsite obejmują wdrożenie audytu SEO oraz rozbudowę serwisu klienta o nowe podstrony, wpisy, artykuły oraz przede wszystkim treści, których przyrost prowadzić będzie do przyrostu liczby słów kluczowych, na które dany serwis jest widoczny. Aby tak się działo konieczna jest optymalizacja techniczna serwisu, odpowiednia struktura linków wewnętrznych, nagłówków <hx> itd.

Działania offsite to wszystko to co dzieje się poza serwisem klienta, czyli w sieci. Obejmują przede wszystkim link building. Poza działaniami na stronie, konieczne jest rozpoczęcie prac, które przyczynią się do pozyskiwania nowych linków prowadzących do serwisu klienta.

„Treści są samochodem, a linki paliwem do tego samochodu.”

Linki stanowią jasny i klarowny sygnał dla algorytmu Google, że treści, które znajdują się na dobrze zoptymalizowanej stronie są popularne i wartościowe – ponieważ w sieci pojawia się coraz więcej linków (odsyłaczy do nich).

Połączenie działań onsite i offsite to skuteczne pozycjonowanie

Połączenie tych dwóch „kategorii działań” pozwoli na efektywne pozycjonowania strony internetowej. Same treści bez linków, czy linki bez treści nic tutaj nie dadzą. Brak podstawowej optymalizacji technicznej strony wpłynie negatywnie na jej ogólną kondycję.

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki – po co się to robi?

Głównym celem audytu SEO jest przystosowanie strony klienta do aktualnych wytycznych Google. Jest on częścią działań onsite. Obejmuje m.in. pozbycie się wszystkich błędów technicznych serwisu oraz zadbanie o obecność w nim elementów mających wpływ na pozycjonowanie. Audyt SEO ma pozwolić na dobre i skuteczne pozycjonowanie danego serwisu. Jest podstawowym działaniem SEO, które musi zostać wykonane, aby dalsza współpraca przynosiła pożądane efekty.

Zoptymalizowanie serwisu usprawni jego indeksację, przepływ robotów w ramach strony oraz pozwoli na skuteczne zwiększanie jego widoczności i ruchu w sieci.

Autor: Optima Media

Wróć

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.

Kategorie na naszym blogu

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.