Mark Zuckerberg poinformował świat, że w najbliższym czasie w newsfeedzie będziemy widzieli więcej postów znajomych, a mniej treści publikowanych przez strony firmowe. Oznacza to kolejne ograniczenie zasięgów organicznych treści publikowanych przez firmy.

https://www.facebook.com/facebook/videos/10156988765141729/

Kto w tej sytuacji ma się czego obawiać?

Na pewno profile publikujące posty przechodzące bez echa wśród odbiorców. Te zmiany są niejako następstwem ogłoszonego w grudniu zwalczania engagement baitów, czyli treści niskiej jakości, które mają na celu generować zaangażowanie użytkowników.

Jak niwelować negatywny wpływ nadchodzących zmian?

Przede wszystkim wziąć głęboki oddech, zachować spokój i przeanalizować prowadzoną komunikację.

Facebook dąży do poprawy jakości treści, które widzimy w serwisie. Naturalnym następstwem takich reguł jest zadbanie o jakość i przydatność publikowanych przez firmy postów. Dostarczając istotne i wartościowe z punktu widzenia odbiorców treści można liczyć na zaangażowanie z ich strony, a tym samym dotarcie do szerszego grona użytkowników.

  • Mniej postów niskiej jakości to większy do zagospodarowania obszar dla firm dbających o publikowanie wartościowych treści.
  • Traktując zaangażowanie jako priorytet wnioski nasuwają się same – edukuj fanów, daj im możliwość wyrażenia zdania w kwestiach związanych z fanpagem.
  • Buduj społeczności za pośrednictwem grup, które będą traktowane równie istotnie, jak posty znajomych.
  • Wydarzenia również są rekomendowane jako działania, które pozwolą skutecznie docierać do odbiorców. Zastanów się więc jak je wykorzystać i pamiętaj, to nie muszą być fizyczne eventy!
  • Użytkownicy, którzy mają zaznaczoną opcję „Wyświetl najpierw” dla danej strony, która ich interesuje, w dalszym ciągu będą widzieć jej posty w swoim newsfeedzie.
  • Jeżeli jeszcze nie robiłeś relacji live, to najwyższa pora zastanowić się nad ich zastosowaniem, ponieważ jak podaje Facebook, treści tego typu są średnio 6 razy bardziej angażujące niż zwykłe filmy!
  • Kolejnym narzędziem wartym uwagi w perspektywie walki o sposoby dotarcia do odbiorców jest Messenger, który pozwala na życzenie odbiorcy przesłać mu wiadomość z linkiem, np. do postu z treścią, która będzie dostosowana do wcześniejszych preferencji odbiorcy.


Kiedy zmiany wchodzą w życie?

Jak się okazuje część zmian zaczęto wprowadzać jeszcze w 2017 roku, lecz ich kompletna implementacja potrwa jeszcze kilka miesięcy. Niemniej możemy się spodziewać redukcji postów stron w naszym newsfeedzie i wzrostu informacji od naszych znajomych.


Co dalej?

Warto już teraz przygotować się na nadchodzące zmiany, obserwować skuteczność formatów, aby optymalizować swoje działania i zwracać uwagę na to co publikujemy i jak reagują na to odbiorcy. W końcu to dla nich firmy prowadzą działania na Facebooku.

 

Oficjalny komunikat Facebooka: https://newsroom.fb.com/news/2018/01/news-feed-fyi-bringing-people-closer-together/

Autor: Optima Media

Wróć

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.

Kategorie na naszym blogu

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.