Mark Zuckerberg poinformował świat, że w najbliższym czasie w newsfeedzie będziemy widzieli więcej postów znajomych, a mniej treści publikowanych przez strony firmowe. Oznacza to kolejne ograniczenie zasięgów organicznych treści publikowanych przez firmy.
https://www.facebook.com/facebook/videos/10156988765141729/
Kto w tej sytuacji ma się czego obawiać?
Na pewno profile publikujące posty przechodzące bez echa wśród odbiorców. Te zmiany są niejako następstwem ogłoszonego w grudniu zwalczania engagement baitów, czyli treści niskiej jakości, które mają na celu generować zaangażowanie użytkowników.
Jak niwelować negatywny wpływ nadchodzących zmian?
Przede wszystkim wziąć głęboki oddech, zachować spokój i przeanalizować prowadzoną komunikację.
Facebook dąży do poprawy jakości treści, które widzimy w serwisie. Naturalnym następstwem takich reguł jest zadbanie o jakość i przydatność publikowanych przez firmy postów. Dostarczając istotne i wartościowe z punktu widzenia odbiorców treści można liczyć na zaangażowanie z ich strony, a tym samym dotarcie do szerszego grona użytkowników.
- Mniej postów niskiej jakości to większy do zagospodarowania obszar dla firm dbających o publikowanie wartościowych treści.
- Traktując zaangażowanie jako priorytet wnioski nasuwają się same – edukuj fanów, daj im możliwość wyrażenia zdania w kwestiach związanych z fanpagem.
- Buduj społeczności za pośrednictwem grup, które będą traktowane równie istotnie, jak posty znajomych.
- Wydarzenia również są rekomendowane jako działania, które pozwolą skutecznie docierać do odbiorców. Zastanów się więc jak je wykorzystać i pamiętaj, to nie muszą być fizyczne eventy!
- Użytkownicy, którzy mają zaznaczoną opcję „Wyświetl najpierw” dla danej strony, która ich interesuje, w dalszym ciągu będą widzieć jej posty w swoim newsfeedzie.
- Jeżeli jeszcze nie robiłeś relacji live, to najwyższa pora zastanowić się nad ich zastosowaniem, ponieważ jak podaje Facebook, treści tego typu są średnio 6 razy bardziej angażujące niż zwykłe filmy!
- Kolejnym narzędziem wartym uwagi w perspektywie walki o sposoby dotarcia do odbiorców jest Messenger, który pozwala na życzenie odbiorcy przesłać mu wiadomość z linkiem, np. do postu z treścią, która będzie dostosowana do wcześniejszych preferencji odbiorcy.
Kiedy zmiany wchodzą w życie?
Jak się okazuje część zmian zaczęto wprowadzać jeszcze w 2017 roku, lecz ich kompletna implementacja potrwa jeszcze kilka miesięcy. Niemniej możemy się spodziewać redukcji postów stron w naszym newsfeedzie i wzrostu informacji od naszych znajomych.
Co dalej?
Warto już teraz przygotować się na nadchodzące zmiany, obserwować skuteczność formatów, aby optymalizować swoje działania i zwracać uwagę na to co publikujemy i jak reagują na to odbiorcy. W końcu to dla nich firmy prowadzą działania na Facebooku.
Oficjalny komunikat Facebooka: https://newsroom.fb.com/news/2018/01/news-feed-fyi-bringing-people-closer-together/