Agencje reklamowe to firmy, które zajmują się ogólnie pojętą reklamą i promocją produktów i usług. Na rynku istnieje obecnie wiele rodzajów agencji, specjalizujących się w różnego rodzaju usługach reklamowych, związanych z obecnością Internecie, produkcją grafik, a także doradztwem marketingowym. Jaką agencję wybrać?

 

Agencja marketingowa

Agencja marketingowa to najczęściej podmiot zajmujący się ogólnie pojętymi działaniami marketingowymi. W zakres usług tego rodzaju firmy wchodzi opracowanie strategii reklamowej dopasowanej do produktu lub usługi, dobór odpowiednich kanałów komunikacji, nośników reklamowych, a także czas emisji. Agencja marketingowa z zasady oferuje usługi typu 360 stopni, łącząc działania w Internecie, radiu i telewizji, a także materiały drukowane. Warto skorzystać z usług takiej agencji zwłaszcza w przypadku, kiedy posiadasz działalność o dużym zasięgu i zależy ci na kompleksowej obsłudze.

 

Agencja mediowa

Agencja mediowa to firma wyspecjalizowana w działaniach mediowych, często nazywana jest także domem mediowym. Firma tego typu zatrudnia specjalistów od planowania i zakupu mediów oraz powierzchni reklamowych, zarówno na portalach internetowych, jak i na nośnikach zewnętrznych, takich jak billboardy. Warto skorzystać z pomocy agencji mediowej, która specjalizuje się w kontaktach z wydawcami i często może zaoferować bardziej korzystne stawki niż gdybyśmy chcieli samodzielnie negocjować kwoty z poszczególnymi portalami. Korzystając z pomocy doświadczonych mediowców dowiemy się także, na jakich portalach najlepiej umieścić banery naszej firmy, jaka jest nasza grupa docelowa, a także w jaki sposób targetować reklamę, aby przyniosła nam jak najlepsze efekty i jak najwyższy zwrot z inwestycji.

 

Agencja graficzna

Agencja graficzna specjalizuje się w przygotowywaniu kreacji reklamowych, zarówno do Internetu, jak i do mediów tradycyjnych. Zatrudnia grafików wyspecjalizowanych w projektowaniu banerów reklamowych, mailingów czy też kreacji do prasy. Zaletą tego typu agencji jest duże doświadczenie w tworzeniu kreacji reklamowych, które pozwala przygotować banery i mailingi, które będą chętnie klikane przez Internautów, a tym samym przyniosą nam więcej potencjalnych klientów. Agencja graficzna zajmuje się także projektowaniem profesjonalnych stron internetowych zgodnych z najlepszymi zasadami responsive web design, dzięki którym strona będzie się poprawnie wyświetlała na urządzeniach mobilnych. Ma to szczególnie duże znaczenie nie tylko dla użytkowników, którzy chcą przeglądać stronę na tabletach i smartfonach, ale także dla wyszukiwarki Google, która promuje strony responsywne, wyświetlając je na wyższych pozycjach w swojej wyszukiwarce.

 

Agencja reklamowa internetowa

Agencja reklamowa specjalizująca się w działaniach internetowych to obecnie jeden z najpopularniejszych typów agencji. W związku z ciągłym wzrostem popularności Internetu coraz więcej firm chce reklamować się online, właśnie za pośrednictwem agencji internetowych. Przykładem może być agencja reklamowa Optima Media, specjalizująca się w promocji w Internecie, głównie w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarce oraz reklamie w Google AdWords. Agencja nie tylko zajmuje się planowaniem mediów, ale także tworzeniem kreacji graficznych, doradzając klientom najskuteczniejsze formy promocji.

Autor: Optima Media

Wróć

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.

Kategorie na naszym blogu

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.