Nie sposób precyzyjnie określić kiedy pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania. Może to nastąpić po kilku dniach albo po kilku miesiącach. Często proces pozycjonowania wydłuża się, przez działania Google, które rokrocznie wprowadza około pięciuset poprawek w zakresie działania wyszukiwarek. Nienaturalne przyspieszenie kampanii SEO musi oznaczać, że agencja stosuje niehonorowe praktyki Black SEO.

Długotrwałe efekty i brak widma nałożenia przez Google kar za nieuczciwe postępowanie, daje jedynie stosowanie strategii White SEO. Do takich działań należy m. in. optymalizacja witryny internetowej pod kątem jej kodu oraz zamieszczanych na niej treści oraz grafik i prawidłowe linkowanie wewnętrzne – jeden z istotniejszych elementów kampanii SEO.

Internal linking ( z ang. linkowanie wewnętrzne) definiuje hierarchię informacji wyświetlanych na poszczególnych podstronach witryny internetowej, czym znacznie upraszcza jej nawigację.

 

Mapa strony

Kolejną formą etycznego pozycjonowania witryny internetowej, jest umieszczenie na niej tzw. mapy strony. Jest to reprezentacja serwisu przedstawiona w hierarchicznej formie. Umożliwia ona szybkie odnajdywanie poszczególnych elementów znajdujących się na stronie WWW oraz wyświetlanie ich za pomocą jednego kliknięcia myszki. Oprócz standardowej mapy strony, dobrze jest umieścić na swojej witrynie tzw. Google SiteMap, mapę przeznaczoną dla indeksujących strony WWW robotów Google.

 

BLACK SEO - co to takiego?

Teraz kilka słów o Black SEO, czyli nieuczciwych praktykach, dzięki którym udaje się skutecznie wypozycjonować witrynę internetową w wielokrotnie krótszym czasie. Do nieetycznych działań pozycjonerskich należy m. in.: sztuczne upychanie słów kluczowych (keyword stuffling, wielokrotne powtarzanie tego samego wyrazu w celu zwiększenia jego znaczenia), handel linkami (PageRank), sztuczne generowanie zaplecza, mechaniczne generowanie treści czy też przedstawianie robotom Google innej zawartości witryny aniżeli ta, którą dana strona WWW prezentuje swoim użytkownikom, tzw. cloaking – praktyka, za której stosowanie strona WWW może na zawsze zostać usunięta z indeksowania Google. Powyższe działania na pewno są skuteczne, ich stosowanie przynosi szybkie efekty, ale nie na długo. Roboty Google na bieżąco monitorują wszelkie aktywności w sieci i, jeśli wykryją nieuczciwego pozycjonera – właściciel witryny, na której przeprowadzane były niehonorowe aktywności zostanie ukarany i spadnie na samo dno rankingów wyszukiwania.

 

Każde działanie, jeśli ma być efektywne, musi potrwać. Nie warto, w celu skrócenia czasu trwania przedsięwzięcia uciekać się do gry nie fair, bo może nas to kosztować o wiele więcej niż spodziewaliśmy się uzyskać dzięki danej aktywności.

Autor: Optima Media

Wróć

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.

Kategorie na naszym blogu

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.